LASTİĞİN TARİHÇESİ

1493-1495
Christopher Columbus tarafından kauçuğun keşfi.
1770
Silgiler ve su geçirmez kıyafetler için kauçuğun kullanılması.
1800
ABD tarafından bir kauçuk vulkanizasyon yönteminin icadı.
1885
Daimler (Almanya) tarafından 4 zamanlı benzinli motorun icadı.
1888
J. B. Dunlop (İngiltere) tarafından pnömatik lastiğin icadı.
1896
Lastiklerin otomobil tekerleklerine sabitlenmesi ilk defa başladı.
1900
Lastik üretiminde pamuk kordunun kullanılması.
1905
Lastik teli takviyesinin kullanılması.
1917
Yokohama Rubber Company Limited şirketinin kurulması
1920
Sırt lastik takviyesi için karbon karasının kullanılması.
Lastiklerde kord kumaşının ilk defa kullanılması.
1931
(ABD) tarafından sentetik kauçuğun sanayileştirilmesi.
1937
Lastik kordu için suni ipekli kumaşın ilk defa kullanılması.
1939
Yeni lastik kordu üretimi yönteminin patentlendirilmesi.
1942
Lastik kordu için naylonun ilk defa kullanılması.
1944
Mie'de YRC(Yokohama) Fabrikasının kurulması.
1947
B. F. Goodrich (ABD) tarafından şambriyelsiz lastiğin icadı.
1948
Radyal lastiklerin icadı.
1950
Mishima Yokohama Fabrikasında üretimin başlangıcı.
Ageo Yokohama Fabrikasında üretimin başlangıcı.
1951
Hiratsuka Yokohama Fabrikasının tamamlanması.
1954
Şambriyelsiz lastiklerin piyasaya sunulması.
Kış lastiklerinin piyasaya sunulması.
1955
Naylon kord kullanılarak uçak lastiklerinin icadı.
1956
Naylon kordun kullanılması.
1957
Sentetik kauçuk lastiklerin piyasaya sunulması.
1958
Çelik kordun kullanılması.
Sentetik kauçuğun sanayileştirilmesi.
Naylon kordlu lastiklerin piyasaya sunulması.
Kış lastiklerinin seri üretiminin başlangıcı.
1962
Kamyonlar ve otobüsler için çelik kordlu lastiklerin piyasaya sunulması.
(ABD) tarafından polyester lastiklerin icadı.
Kuzey Amerika'da çivili lastiklerin yaygınlaşması.
1964
Polyester ve elyaf kordların kullanılması.
Çivili lastiklerin piyasaya sunulması.
Shinshiro Yokohama Fabrikasının tamamlanması.
1965
Uçak lastiklerinin üretilmesi ve piyasaya sunulması.
1966
Süper düşük profilli lastiğin piyasaya sunulması.
Yarış lastiklerinin piyasaya sunulması.
1967
Binek otomobiller için radyal lastiklerin piyasaya sunulması.
1970
Kamyonlar ve otobüsler için çelik radyal lastikleri piyasaya sunulması.
1971
Binek otomobiller için çelik radyal lastiklerin yayılması.
Binek otomobiller için çelik radyal şambriyelsiz lastiklerin piyasaya sunulması.
1974
Alüminyum jantların piyasaya sunulması.
Onomichi Yokohama Fabrikasında üretimin başlangıcı.
1975
Lastikteki patlakları otomatik olarak kapatan kendi kendini kapama mekanizmasına sahip güvenli lastiklerin  piyasaya sunulması
Asimetrik çelik radyal lastiklerin piyasaya sunulması.
1977
Dünyanın en büyük OTR lastiği 40.00-57 60 PR'nin geliştirilmesi (200 tonluk damperli kamyon için).
1978
ilk HPT radyal lastiklerin <Japonya pazarı için ADVAN Serisi> piyasaya sunulması.
1980
Aramid kordonun (elyaf) kullanıldığı üst sınıf marka olarak binek otomobiller için radyal lastiklerin Yokohama ASPEC piyasaya sunulması.
1981
Şambriyelsiz yapının kullanıldığı kamyonlar ve otobüsler için çelik radyal lastiklerin piyasaya sunulması.
1985
Çivisiz radyal kar lastiğinin Yokohama GUARDEX  piyasaya sunulması.
1986
Lastik test kursunun "D-PARC" tamamlanması.
1988
STEM teorisine dayalı olarak, kamyonlar ve otobüsler için radyal lastiklerin piyasaya sunulması (lastik yük koşulları ile ilgili genel performans geliştirmesi için).
1989
Kış lastiği test kursunun "T*MARY" tamamlanması.
A008P, Porsche tarafından teknik onay aldı.
Salem  Fabrikasında üretimin başlangıcı.
1990
A022 H1, Honda NSX için özel lastik olarak kullanıldı.
1991
A & G merkezinin "RADIC" tamamlanması.
1995
Tyre Division, ISO9001 sertifikalı ilk Japon lastik üreticisi oldu.
1996
Yokohama  Hiratsuka, Mie ve Mishima Fabrikaları ISO9001 sertifikası aldı.
1997
Yokohama  AVS S1-Z, Porsche Boxster tarafından kullanım için teknik onay aldı.
OR için radyal lastiklerin üretiminin başlangıcı.
1998
Yokohama Tire Philippines, Inc. (YTPI) şirketinin faaliyete başlaması.
1998
Yüksek performans SUV radyal lastikleri Brabus MV12'ye monte edildi.
1999
Tüm Yokohama yerel fabrikaları  ISO14001 sertifikası aldı.
A038LTS, LOTUS ELISE tarafından kullanıldı.
Yokohama Tire Vietnam Company (YTVC) tarafından LT lastiklerin üretiminin başlangıcı.
2000
A039, LOTUS EXiGE tarafından standart lastikler olarak kullanıldı.
Avrupa'ya kamyon ve otobüs lastikleri ile ilgili ilk ihraç olarak Scania CV AB için orijinal ekipman.
2001
Yokohama  GEOLANDAR H/T G038, Mercedes Benz G sınıfı araçları için standart lastik olarak kullanıldı.
Yokohama  A.V.S. Sport, Aston Martin Vanquish ve Porsche Boxster/Boxster S için standart lastikler olarak kullanıldı.
Çin'de Hangzhou Yokohama Tire Co., Ltd. şirketinin kurulması.
2002
Sessiz lastiğin  Yokohama A.V.S. dB desibel  piyasaya sunulması.
Yokohama Tire Philippines Tire fabrikası ISO9001 sertifikası aldı.
2003
Yokohama ADVAN NEOVA  lastiklerinin piyasaya sunulması.
Sinshiro-Minami Fabrikası'nın yapılmaya başlanması.
Hangzhou Yokohama Lastik Fabrikasının üretime başlaması
2004
Yokohama C. drive lastiği üretildi
Yokohama Advan Sport ve Advan S.T lastikleri üretildi.
Yokohama RY818 lastiği üretildi.
2005
Yokohama A.drive lastiği üretildi.
Advan Sport lastikleri Porsche 911 Cerrera 4 lastiklerinde orijinal ekipman çıktı.
2006
Yokohama lastikleri Dünyaca ünlü WTCC yarışlarına sponsor ve lastik tedarikçisi oldu.
Advan Sport lastikleri Yeni Audi S8 ‘de orijinal ekipman olarak çıkmaya başladı.
Yokohama Geolandar G012 lastikleri üretildi.
2007
Advan Winter  lastikleri Audi S6 ve Audi S8 araçlarda orijinal ekipman çıktı.
Yokohama V902 lastiği Avrupa pazarına sunuldu.
Advan Sport  Mercedes AMG’de orijinal ekipman olarak çıkmaya başladı.
2008
Yokohama  kış lastiği V903 piyasaya sunuldu.
Yokohama Advan Toyota Corollo’da orijinal ekipman olarak Türkiye’ye geldi.
2010
Yokohama C.drive2 lastiği üretildi.
Yokohama Rusya fabrikasının temelleri atıldı.


COPYRIGHT © 2017 YOKOHAMA LASTİKLERİ TÜRKİYE